יום רביעי, 4 בנובמבר 2009

מה אפשר לעשות עם דוגמיות לצבעים!!!

מה עושים ממניפות צבעים של טמבוריות? קודם כל בגלל הצבעוניות המטריפה - זה חומר נפלא! הבעיה איך משיגים הרבה מהם?
שיטה אחת - מהר מהר כאשר העובד האחראי בעמדה לא שם לב דוחפים לתיק כמה שיותר.
שיטה שניה - משתמשים בצאצא, שולחים ילד לקחת....אף אחד לא יגיד לו כלום.
מה עושים עם זה? אפשר למשל לתפור כיסוי דרכון, זה הישן והבלוי שלי.... אבל קיבל מחמאות אפילו מפקידי ביקורת גבולות צנוניים בכל מיני מדינות.....
והנה אחיו החדש.....ואיך עושים את זה אתם שואלים?
מצ"ב הדרכה שלב אחרי שלב איך עושים את זה.
שלב 1 - בוחרים 6 מלבנים בצבעים שאוהבים

שלב שני- מדביקים ארבעה מהם מאחורה בקצה בדבק טוב ואיכותי, כזה שגם מתבייש מהר, להקפיד לא לשים הרבה כי זה תיכף צריך לעבור במכונת תפירהככה זה נראה מקדימה מודבק שלב שלישי - מעבירים במכונת תפירה , אני אוהבת לתפור בזיגזג גדול. עוברים על כל שלושת החיבורים שלב רביעי - מקפלים לשניים, זה לא יוצא בדיוק חצי, תיכף תראו מה עושים עם השארית, פשוט מקפלים ליד התפר השני, האמצעי מבין השלושה.
שלב חמישי- עם סכין חיתוך מורידים את השארית הקטנהשלב שישי- חיבור הכיסים הפנימיים ליצירת "שרוול", לוקחים עוד שני מלבני צבעי שהשארנו מקודם ומדביקים אותם בפנים עם הדבק שלב שביעי - מודדים עם הדרכון את הגודל הנכון, יש לקחת בחשבון כסנטימטר לתפירה מלמעלה ולמטהמורידים את השארית עם סכין חיתוך
בעקרון זה יוצא קצת יותר מקוביית צבע אחת, אבל אני משתמשת בכאלה של חברת DULUX באנגליה, יכול להיות שאלה של טמבור הם מידות שונותשלב שמיני - תופרים מסביב את הכיסים, אני משתמשת בתפר ישר רגיל, לא זיגזג

שלב תשיעי - אפשר לקשט בחותמות, לכתוב שם של בן המשפחה כדי לא להתבלבל, ולגזור את הפינות עם מספרי זיגזג או סתם לעגל כדי שלא יהיה חד ודוקרני כך זה נראה פתוחוזהו - כסוי דרכון לנסיכה מוכן! עוד שלושה למשפחה שלי....ועוד למתנות.....אכין בימים הקרובים

*הערה: מכונת התפירה לא "מתה" על תפירת סוג הנייר הזה - להתעלם ולתפור.....
אשמח אם תשלחו לי תמונות, שאלות וההערות לפרוייקט זה. בהצלחה.

21 תגובות:

  1. מקסים מקסים
    בחירת הצבעים נהדרת

    אורית

    השבמחק
  2. רעיון מדהים !!
    מקורי וגורם לחשוב על עוד כל מיני דברים שאפשר ליצור עם המניפות האילו... אני לא אתפלא אם כשאלך להום סנטר כבר לא אמצא יותר מניפות כאלו כי הבנות האחרות כבר יחטפו :)
    רציתי לדעת - יש דרך לעשות את זה ללא מכונת תפירה ?

    הגר (HB285 בתפוז)

    השבמחק
  3. רעיון מקורי וביצוע יפהפה.
    המגיכי עם היצירתיות הזו .
    מיכל (myisrael)

    השבמחק
  4. המגיכי=המשיכי (כמובן!!)
    מיכל

    השבמחק
  5. תודה לכולם על המחמאות. ולגבי השאלה - בהחלט אפשר להשתמש בדבק טוב ולעשות אותו דבר רק באמצעות דבק. יש להקפיד על הכמות בכיסים על מנת שתוכלי להשחיל את הדרכון אחר כך, כמובן יש לאפשר ייבוש מלא כדי שלא יפתח.

    השבמחק
  6. תודה - אני אנסה... או שארכוש מכונת תפירה.. :)

    השבמחק
  7. אגב ראיתי באחד מה"לאישה" האחרונים רעיון ליצירת תמונה מהדוגמיות האלה...אם אמצא לינק אוסיף פה בבלוג. הגר - כן, שווה לקנות מכונה, זה לא קשה ועולם שלם יפתח בפניך, את יכולה לקנות פשוטה של התחלה ולעשות פרוייקטים פשוטים, תפירת נייר וקרטונים דקים לתמונות או כרטיסים (כמו שעושה הרבה זיקוקית המוכשרת) מספיקה מכונה פשוטה.

    השבמחק
  8. אני חושבת על זה כבר הרבה זמן לאור העבודות המדהימות שעושים איתן.. כמה צריכה לעלות מכונה בימינו.. ?

    השבמחק
  9. הגר, יש שרשור שלם על מכונות תפירה וקנייתן בפורום אמנות הטקסטיל והליבוד בתפוז. אני כתבתי רשומה בעקבות הרכישה שלי: http://bigmookcraft.blogspot.com/2009/10/blog-post_10.html
    ולצערי ישראל יקרה יחסית במכונות תפירה, אפשר לחשוב ולשקול יד שניה בשביל התחלה או השאלה ממישהו שזה סתם שוכב אצלו ולא משתמש....תתחילי לרחרח. הכי טוב לקנות בחו"ל אם יש הזדמנות ואז זה סביב ה- 1500 ש"ח.

    השבמחק
  10. תודה על התגובה המפורטת.. :) אני אחפש מציאות..
    תודה רבה !!!!

    השבמחק
  11. אוי זה ענק! זה מקורי! וזה גדול!
    נורא מסקרן אותי לדעת מה אומרים לך כל מיני פקידי ביקורת גבולות כשהם רואים את זה?
    וגם - מה הסתדר עם הפליז?

    השבמחק
  12. תודה רבה על המחמאות. הפליז הסתדר איכשהוא....

    השבמחק
  13. רציתי רק לשתף אותך שביום שישי הייתי בבית טמבור - היו שם מ-ל-א מניפות כאלה, הלכנו לבחור צבעים לקיר ואני כל הזמן רק חושבת איך אני משיגה לי את אחת המניפות... לא הצלחתי לגנוב (מוסרית, וגם טכנית : הייתי עם תיק קטן) , אז ברוב תמימותי שאלתי בחנות שם איך משיגים כזו מניפה, אמרו לי שאפשר לקנות ב-125 ש"ח.. (!!). אמשיך לנסות להשיג.... :( את הקיר כן צבענו בסוף... :)

    השבמחק
  14. הי. תודה על התגובה. שיהיה ברור לכולם שאני לא "גונבת" את המניפות הגדולות שכרוכות ותפוסות זו בזו, כאלה שמעצבי פנים משתמשים, אני לוקחת את הדוגמיות החינמיות שמחלקים החינם לציבור הרחב, כך שזאת לא ממש גניבה, רק לקיחה בכמות גדולה....אני אתקן את כותרת הרשומה - קרן מפרפרים דייקה כשפירסמה אותי אצלה וכתבה דוגמיות ולא מניפות ןאכן צדקה כי זה מטעה! המניפות אכן עלות כסף, הדוגמיות הן חינם.

    השבמחק
  15. סליחה אם הבנת שרמזתי שאת גונבת... חס וחלילה............
    רק רציתי להמחיש את האירוניה שאני ובעלי הולכים לקנות צבעים לקיר וכל מה שאני חושבת זה על המניפות המשגעות האלה וכמה אפשר לעשות מהן... שלא לדבר על זה שאני קוראת עיתון ורק חושבת מה אפשר לגזור ממנו, או רוצה ללכת לסיפריה רק בשביל לקנות ספרים ישנים וכו'.
    מקווה שלא פגעתי ואם כן לא זו היתה הכוונה....................

    השבמחק
  16. לא לא מה פתאום לא פגעת בכלל רק בגלל שעוד אנשים העירו לי אז פתאום קלטתי שזה יכול להיתפס שהרשומה לא חינוכית בעליל להיפך תודה על הערה פוקחת את העיניים לתיקון המינוח, טרמינולוגיה זה דבר חשוב, ואני מוחמאת שאני מהווה השראה רק שבהחלט חשוב לי להיות השראה לדברים חיוביים עם קריצה לשובבות רק על גבול הפלילויות אבל בלי לעבור את הגבול כמובן:) אין מקום לדאגה אני גם לא מסוג הנעלבים!

    השבמחק
  17. מזל.. את יודעת כשלא מכירים ולא רואים פנים, כל מילה עלולה להתפרש כעלבון ולא כקריצה עם חיוך...

    דרך אגב רצינו מזמן לצבוע את הקיר ובגלל הרצון שלי להשיג מניפות כאלה הלכנו דוקא בסופ"ש האחרון - את יכולה לראות אצלי בבלוג ברשומה האחרונה איך יצא הקיר (שדרך אגב בזכותך קרה בסופ"ש האחרון..)

    השבמחק
  18. נכון...ככה זה עם כל היתרון שבלהכיר מלא אנשים חדשים ומעניינים התקשורת היא שונה. שוב בכלל לא נעלבתי, נהפוך הוא תודה שוב על התגובה. הקיר מקסים!!! הוא שחור כזה? נרשמתי לבלוג שלך אז יאללה עכשיו את חייבת לפרסם הרבה!

    השבמחק
  19. הוא שחור מבריק (נותן תחושה של כחול כהה). את הנרשמת השניה שלי (אמא שלי הראשונה...)
    תודה תודה תודה :) .

    השבמחק