יום חמישי, 27 במאי 2010

החלפה בנושא עליסה בארץ הפלאות.....

עם הגל ששטף את כולנו בנושא "עליסה בארץ הפלאות" בעקבות יציאתו של הסרט בתלת מימד של טים ברטון לדיסני, צצו להן מכל עבר פטריות מקטינות ומגדילות של החלפות ומוצרים.....

בקומונה THE COLOURFUL SIDE OF LIFE הצטרפתי להחלפה והגרלתי את - "שמים ירוקים". לבושתי אומר ואתוודה שאת הבלוג והיצירתיות של "שמים ירוקים" גיליתי דקה אחרי ששלחתי את החבילה, חשבתי שאין לה בלוג או פליקר וזה היה לי ממש ממש ממש קשה, מזל שהיו לי קצת מקורות שהזרימו מידע! (אגב אם תקישו על הקישור של הבלוג שלה תגיעו ישירות לדבר המטריף במיוחד שהיא יצרה לכבוד ההחלפה הזאת, זוהי קערה מעיסת נייר מטריפה!!!)
התלבטתי רבות ולמזלי הוזרם לי מידע חשוב ומועיל, כולל קריאה חוזרת ונשנית ב"שרשור העדפות" עליו היא ענתה, החלטתי לנסות להיות כמה שפחות קיטשית וללכת יותר על צדדים אומנותיים ומיחזוריים.....מקווה שזה הצליח לי.....
הפריט הראשון:
תיק מבד (נו, אל תצחקו עלי שכל פעם אני בסוף מגיעה לתפור משהו כזה.....) מה שחשוב בו זה בחירת הצבעים והאלמנטים הקישוטיים:
הבד בצבעי ירוק בתנועה גלית מעין פסיכודלית שמדמה מעט את תנועת המערבולת בעת נפילתה של עליסה אל מאורת הארנב......(זה הצבעים ששמיים ירוקים הכי אוהבת, כאילו דא?!)
העברתי על בד תמונה מיושנת של הדמות הכי אהובה עלי בסיפור של עליסה- וזה הארנב הממהר עם השעון, מרגל כפול - מצד אחד בשרות מלכת הלבבות שמחזיקה את משפחתו כבני ערובה ומצד שני דוגל בשלטון האור של אחותה - המלכה הלבנה.....צבעתי אותה בכל מיני צבעים באופן רנדומלי....

כל זה נתפר על סרט (מיני מיליוני הסרטים שהבאתי מארצות הברית) עם הכיתוב CREATE שמתאים כמובן להחלפה למישהי יצירתיתשימו לב לכפתור שהוא מהמם במיוחד בעיני, שמיים ירוקים אוהבת מאד חתולים וכאן זאת מחווה לחתול צ'שייר בעליסה עם חיוכו המיוחד וחושף השיניים.....

הקישותיק המתבקשים הוא בקבוקון קטן שעליו כתוב: DRINK ME!!!! ועוגייה שעליה כתוב: EAT ME!!!!! (הבקבוקון לא הצטלם לי טוב....)
כמו כן שימו לב לבד הידיות - זהו בד הלבבות, אי אפשר בלי לבבות בעליסה (מלכת הלבבות היא הרי דמות מרכזית....) אבל פה הלבבות הם בירוק!!!! שוב, כאילו דא?! ופה ושם "זרקתי" תחרה להזכיר את התקופה ואת אנגליה....
התיק כולו מתקפל בתוך נרתיק תואם שאותו אפשר לדחוף בתיק וכך תמיד לעת הצורך יש סל קניות או סל נוסף, טוב במיוחד לסדנאות יצירה שצריך להביא חומרי גלם או לקחת מוצר מוגמר. אני יודעת ששמיים ירוקים מאד מעריכה מיחזור כך ש-90% מההחלפה הזאת נעשתה מדברים שהיו לי בבית....בדים, תחרות וגם בפריט הבא שאציג.....אלו יצירות שכמעט כלום לא נקנה במיוחד עבורן, אלא השתמש בקיים.


הפריט השני שהכנתי הוא מעין תמונה או פריט לקישוט (הבנתי שביתה מלא באביזרי קישוט ואוספים אז אני בטוחה שיהיה מקום גם לאחד הזה....), בתוך כוס לסאקה יפנית הדבקתי שני ספלים ושתי צלחות שנשארו "פליטים" ממשחק מפורק של הנסיכה שלי.....וזהו הומאז' כמובן למסיבת התה של הכובען המטורף....(שהוא אגב הדמות שאני הכי שונאת בעליסה, הוא מפחיד אותי, למרות שבסרט הקטע הכי יפה היה התפירה שלו ושלל החוטים והמספריים והטרגיות הנוגה של הדמות הזאת....אבל הוא מטורף וזה מפחיד אותי ולא! לא כל מי שתופר הוא מטורף, שמעתם?!) ולשם ההמחשה של הגודל, מצ"ב כוס סאקה כזאת ריקה אשר עומדת ליד בקבוק אישי קטן (50 מ"ל) של מים מינרליים......ולסיום כרטיס שהוא בעצם קולאז' (בדיעבד אני רואה בבלוג של שמיים ירוקים שהיא חובבת גדולה של קולאז'ים כך שאני שמחה....), עם ניחוח של מסע לארץ רחוקה......בצד השני של מה שאתם רואים יש את ההסבר ומה שכתבתי לה. בסופו של דבר אחרי הרבה זעה קרה של חששות אני מאד שבעת רצון ושלמה עם מה ששלחתי.

ואני מחכה פה לבד בחושך ובשקט למה שיגיע אלי....

17 תגובות:

  1. למה לבד בחושך? למה?

    הצטרפי למסיבת הפיג'מות, קיבלתי סט מדהים למסיבת תה...

    ואת השאריות תמיד תוכלי לקחת בשפן...

    אוהבת הכל.

    השבמחק
  2. אח כרגיל זוהר-
    העבודות שלך מעוררות השראה!

    השבמחק
  3. החלפה עשירה ומשגעת מאין כמוה

    השבמחק
  4. מקסים! ומהכרותי הקצרה עם שמיים ירוקים, נראה לי שהיא אוהבת את מה שעשית(:

    השבמחק
  5. זוהר... זאת החלפה מהממת. התיק הורס! עם הסגירה של הראש חתול !! ואוו - זה מגניב כל כך!
    הקישוט שעשית משגע, כל כך מיוחד. כל כך מושקע.
    אהבתי את הכל..! החלפה משגעת!!

    השבמחק
  6. פעם ראשונה שלי פה. ואין לי ספק שאשמח להשאר.
    בית יצירתי, שימושי.
    רק בבקשה....אל תכבדי אותי בתה....
    קינשסה

    השבמחק
  7. זורוש!!!
    החלפה מקסימה! כל תשומת הלב לכל הפרטים הכי קטנים - מקסים ומושקע כמו שרק את יודעת לעשות!
    נשיקות, יפעת

    השבמחק
  8. תודה לכן על המחמאות....יפעת - קינשסה, למה לא תה? ויפעת גיסתי - מזהה את חלק מחומרי הגלם?

    השבמחק
  9. אז...התיק והנרתיק - מקסימים - לדעתי זה גם בול שמיים ירוקים ממה שאני מכירה כבר...הבד הפסיכודלי נהדר והכפתור של החתול - בכלל... - כל הכבוד על עניין המיחזור והפרקטיקה של התיק בנרתיק - רעיון מגניב!!
    המיניאטורה - מקסימה - ועד שלי רואים ליד הבקבוק קשה לזהות שמדובר במיניאטורה!
    הכרטיס משגע - וכרגיל...שלחת החלפה מקסימה ומצ'פרת מכל הלב!

    השבמחק
  10. החלפה מדהימה ונדיבה!
    סאחטיין!

    השבמחק
  11. מאיפה להתחיל....
    ברור שהמיניאטורה ישר קסמה לי...מקסימה לחלוטין והמיחזור משגע
    התיק מדהיוהנרתיק, הקישוטיק -הכל מתחבר בשלמות זוהרית (-:
    והכרטיס...מתה על הקולאז' שלך-כיף לאורית

    השבמחק
  12. זוהר, זה פשוט, איך לומר.... מ ו ש ל ם!!!

    אני מאוהבת בכוס סאקה שלך!! והכוסות הללו פשוט מושלמים (אני מאוהבת בנקודות!).

    מירה

    השבמחק
  13. הכל מקסים וכל כך "זהר" !
    והמיניאטורה שבתה את ליבי!

    השבמחק
  14. מה שיפה אצלך, זה שלא רק שאת בכל החלפה מצליחה להתאים את עצמך למקבלת, ולגמרי משקיעה זמן רב רק במחשבה ובחקירה של מה להכין, אלא שאת מצליחה להכניס את "זהר" בכל מה שאת מכינה ! כל כך יפה, מושקע, ומלא מחשבה ! כל הכבוד לך :-)

    השבמחק
  15. אהבתי את הרעיון, אהבתי את המחשבה שהושקעה בפרטים הקטנים ובסמליות, והכפתור חתול - ענק! :)

    השבמחק
  16. אני פשוט נטולת מילים. לא רק היופי אלא המשמעות שאת מצליחה לצקת תמיד לתוך ההחלפות ולהתאים אותן בדיוק מושלם וברגישות גבוהה למקבלת ההחלפה.

    השבמחק
  17. אהבתי את החשיבה על כל פרט ופרט בהחלפה, החל מהבד הפסיכודלי המתאר את הערבול בנפילה, הכפתור של החתול, הלבבות, הארנב, העוגיה אכלי אותי הבקבוקון, הכוסות של מסיבת התה.... אל החסרת ולו פרט אחד מכל החגיגה הנפלאה הזו שנקראת עליסה בארץ הפלאות, רואים שהשקעת כל כך הרבה מחשבה ותכנון עוד לפני הביצוע. כל הבכוד. אהבתי מאד את הרעיון שהתיק נכנס בתוך נרתיק קטן שיהיה שימושי בתוך תיק אחר וישלף בעת הצורך. כל הכבוד גם על רעיון המחזור. בהחלפה הזו באמת הקפת רעיונית ומחשבתית ה כ ל .

    השבמחק