יום חמישי, 26 בנובמבר 2009

איך יודעים שהגיע החורף?

כשמסתכלים סביב ובכל מקום רואים עוגיות Ginger man...מי לא מכיר את הדמות הסימבולית המתוקה הזאת שהתפרסמה במיוחד בעקבות סדרת סרטי Shrek?! אז קבלו בבקשה את הדמות המפורסמת בביקור בכורה אצלנו בבית, זהו זה, גם אנחנו נפלנו בקסמה של הדמות, עץ כריסטמס לא יהיה לנו אבל עוגיות בצורת הדמות יש ויש!!!
ובכלל כל הסיפור היה תירוץ לקשט את הדמות ואחר כך...לאכול לו רגל ועוד רגל....ויד ועוד יד, ואת הראש ואת הכפתורים (את העיניים אף אחד לא אוכל הילדים שלי נרתעים משום מה מסוכריות הכסף הקטנות.....)
הענין הוא שאנחנו די לא סובלים את הטעם המודגש עד כדי מרירות של הג'ינג'ר שבעוגיות, על כן הוחלף המתכון בביתנו בעוגיות שקדים פשוטות וטעימות להפליא! להלן המתכון (שמתם לב שבזמן האחרון אני בענין מתכוני אפייה? עוד אחד מסממני החורף בבית עם הילדים....)
מתוך ספרה של חנה שאולוב - עוגיות ביתיות:
125 גרם חמאה רכה
0.5 כוס סוכר
1 ביצה
50 גרם שקדים טחונים
1.5 כוס קמח תופח
תמצית שקדים להדגשת הטעם (תוספת שלי - זהר)
מערבבים היטב לפי סדר הופעת המרכיבים ברשימה מעלה. מחממים מראש תנור ל- 180 מעלות, אופים עד להזהבה. להיזהר כי יש לעוגיות הנ"ל סכנת הישברות והתפוררות בשל תכולת השקדים והחמאה. במידה ורוצים לקרוץ צורה כמו הג'ינג'ר מן יש לקרר כשעה את הבצק קודם לכן כדי שיהיה נוח לעבוד איתו.
בתיאבון!

ולסיום, מי שגר בלונדון או מתכוון לבקר בה בתקופה הקרובה - מומלץ לקרוא את הרשומה שכתבתי בבלוג השני שלי: "משפחה מטיילת" - על ירידי חורף ומשטחי החלקה על הקרח בלונדון.

5 תגובות:

  1. חורף שמח לכם!!!!!!!!!!!
    תודה על המתכון ושבת שלום,
    מיכל

    השבמחק
  2. מתוקים מכל הבחינות!
    חורף חם...

    השבמחק
  3. צירוף מקרים - אני בדרכי להכין עוגיות..... תודה על המתכון ועל המלצות לטיול בלונדון בבלוג הבן דוד.
    מקסים !!

    השבמחק
  4. תודה הגר, הבלוג השני הוא האח הצעיר....לא בן דוד, בן דוד זה הבלוג של אח שלי שכותב ביקורות על סרטים:) (בצחוק כמובן....) אני מקוה שהעוגיות יצאו לך מוצלחות הן נורא פשוטות וטעימות להפליא!

    השבמחק