יום חמישי, 31 בדצמבר 2009

ההחלפה הרשמית הראשונה שלי - חלק א'

ההחלפה הראשונה שלי כמעט וגרמה לי להתקף לב.....
מאז ומתמיד אני יוצרת משהו עם הידיים (אוף...כמעט כל הבלוגים של יוצרות מתחילים ככה....), אבל ההתמכרות לבלוגספירה היא דבר יחסית חדש, שנה וקצת הייתי אומרת....את הבלוג שלי פתחתי בדצמבר שנה שעברה ומאז כל פעם אני עוקבת בקומונות השונות ובפורומים אחרי תוצרי החלפות מקסימות בנושאים שונים: פטריות, מגבות, כפתורים, רכבות, ילדים, חוטים, מסמרים וגמדים....., החלטתי שגם אני רוצה!!! ניסיתי להתחבר לכמה מהן שלא מקבלות חברות חדשות (חבל....) ואז נתקלתי בקומונה ידידותית מאד - המפתח ליצירה בתפוז...ועל מנת להיות חלק מקהילה צריך "לקפוץ למים", ואם בהחלפות רציתי להשתתף, אז גם אני שם...ההחלפה הראשונה שלי הייתה בנושא: שדרוג מגבות מטבח, אחת בנושא חורף ואחת בנושא מטבח.....עוד לפני שידעתי את מי הגרלתי נתקלתי בשיטוט בחנות של לורה אשלי בשתי מגבות מטבח ניטרליות מקסימות מ- 100% כותנה בהנחה מופלאה...לקחתי אותן מיד, לבנה ותכלת. זהירות מראש - כמובן שהפוסט הזה מלא ומפוצץ בתמונות!!!!
הגרלתי את - שלי, היא: בוסתודום, חקרתי את הבלוג שלה וההעדפות שלה וגיליתי אשה מוכשרת, יצירתית, מאד נדיבה, עם שמחת חיים ועם אמונה, אחת כזאת שתשמח מכל צבע צורה וסוג....דבר זה מאד הקל עלי לזרום עם מה שבא לי בלי להיות מוגבלת בטעם ה"לקוחה" המקבלת.....התחלתי לחשוב ולתכנן כשלפתע "נתקלתי" (מצטערת לא זוכרת איך, אולי דרך פרפרים המדהימה שבזכותה מגיעים בקלות לכל כך הרבה דברים) במגבת מטבח מטופלת בצורה שונה ממה שאני עשיתי אבל עם גזרת הסנאים הזאת שנלקחה מתוך הבלוג המקסים הזה - THE LONG THREAD, והחלטתי שאחת המגבות תהיה בסגנון הזה, במיוחד לאור העובדה שיש לנו סנאי אמיתי אחד בגינה, קבוע, ובכלל החורפיות הזאת באירופה משפיעה ו....יפעת גיסתי שלחה לי חותמת של בלוט, אז הכל היה חייב להשתלב, אבל מה הקשר למטבח? אז החלטתי שהסנאים פשוט יבשלו את הבלוטים ויאכלו אותם מתוך הקערה (שאת ההשראה אליה קיבלתי גם משיטוט באיזה מקור אנגלי אבל בהזדמנות אחרת אספר על זה....) - בקיצור - זה חורף ומטבח גם יחד. העקרון שהנחה אותי שזה יהיה גם שימושי, הרי מגבת מטבח אינה יכולה להיות לקישוט, צריך להשתמש, אז האפליקציות אינן קשיחות, והדיו הוא דיו מיוחד לבד שגוהץ היטב כדי לקבע גם לכביסה עתידית. ויאללה לסדרת התמונות הראשונה:

ולגבי המגבת השניה בנושא - החורף....זה היה פשוט, הלכתי ברחוב יום אחד עם יונתן בני הגדול וראיתי לפתע שהגשם שירד ניקה את העלים הרבים שנשרו פה במשך סתיו ארוך ואמיתי (לא כמו ישראל שיש בעצם רק שתי עונות - קיץ וחורף, אין באמת עונות מעבר) מה שנשאר מתחת לעלה היה הצבע שלו שעם הזמן עבר למדרכה ויצר הדפס של עלה על המדרכה - מהמם!!!! חבל שלא צילמתי, באותו הרגע החלטתי שהמגבת השניה תהיה עם עלים ושבלונות ודיו בד....אז חיפשתי שבלונות של עלים, ומצאתי באיזה אתר של ילדים לבית ספר, גזרתי ומסביב בטפיחות הטבעתי את השבלונה בצדה החיצוני....בתוך עלה אחד רקמתי בכחול כמו צבע הקערה הרקומה במגבת השניה כדי שיהיה קשר עיצובי ביניהן, בכלל היה חשוב לי ששתי המגבות תהיינה סט תואם



ואז אמרתי לעצמי- כל ההחלפות תמיד מושקעות ואף אחת לא עומדת בהוראות ותמיד מוסיפה, אז תפרתי גם תחתית לסיר חם בצבעים תואמים מאוסף הבדים שלי, עם החתמה של אגס ורקמה חופשית במכונה כדי לייצר דוגמת קווילט חופשית (התחתית ממולאת באקרילן דק)


הכרטיס אף הוא ברוח המטבח.....גזרתי מלוח שנה משנה שעברה של לורה אשלי, זוהי אפליקצית בד ותחרה מצולמת בנושא מטבחי (ואנגלי....תה - עם חלב או לא?).....
ובהתאמה צירפתי גם סימניה עם זנב משארית פליס כחול....בשביל לסמן את המתכון בספר הבישול

והכל....נארז בנרתיק משארית בד מטריפה עם דוגמאות של עלים סתווים וכפתור עור כזה של פעם קלוע......לחדי העין שביניכם, תראו בודאי שתפרתי את שארית הבד לנרתיק יחד עם קצה גליל הבד ("שפת הבד" בתרגום המילולי לעברית) שבדרך כלל מורידים לפני התפירה, הקצה הזה נקרא באנגלית בריטית: SELVEDGE (או באנגלית אמריקאית-SELVAGE , זהו קצה גליל הבד בסוף אריגתו אשר עליו כותבים גם את דגם הבד, תכונות נוספות שלו ובאיזו פלטה של צבעים השתמשו, אני מתה על הסיומת המוזרה הזאת ומשתדלת לשלב אותה בצורה נראית בעבודות, זה מעניק לזה מראה ייחודי מעט יותר מחוספס כזה, קצת יותר וואבי סאבי, פחות מושלם (על וואבי סאבי ברשומה אחרת....היות ומספיק ודי בפינת ההשכלה הכללית).

ולמה כמעט קיבלתי התקף לב? כי שלחתי את ההחלפה שבועיים לפני מועד הסיום ורק אחרי חודש היא הגיעה ליעדה, אין לי מושג היכן שוטטה.....מה שחשוב שעוד בשנת 2009 היא הגיעה. זאת ההזדמנות לאחל לכל קוראיי היקרים שנת 2010 מופלאה ויצירתית! ומה אני קיבלתי? על כך ברשומה הבאה....

10 תגובות:

  1. אני חייבת לומר לך בתור אחת שמשתתפת בהמון החלפות וכבר עשתה עבודת מחקר על סוגי החלפות אז ככה!
    ההחלפה שלך כל כך מושקעת ולמה אני מתכוונת?
    העבודת מחקר שעשית על המקבלת במקרה הזה מדובר עלי חח השימוש בחומרים שונים,השימוש בטכניקות שונות ,המון מחשבה ותשומת לב לכל פרט!,הכרטיס המעלף עם המילים המחממות שתשומת לב כזו אישית שגרמה לי להעריך את עצמי רגע לפני שחשבתי לסגור את הבלוג שלי
    אני רוצה שתדעי שאני באמת מכל הלב אוהבת מאוד את ההחלפה הזו והיא מאוד שימושית לי ואני מאוהבת בגולת הכותרת מחזיק סירים המדהים הזה!
    ואשמח להוראות במסר כי גם לי יש רגל הולכת....
    תודה רבה לך על הכל אם זו החלפה ראשונה שלך מחכה לבאות!

    השבמחק
  2. יו ... כמה שמחתי לראות את הרשומה הזו
    וכמובן שישר עלו לי כל מיני מחשבות כמו: חבל שלא מילאנו לוטו/טוטו אמש או חבל שלא דיברנו על מליון (דולר/פאונד ואפילו מיליון שקל היה מתאים)בעיקר שמחה שהכל הסתדר דקה לפני 2010.
    יצא מקסים מקסים מקסים.
    שתהיה לך שנה טובה מאוד מותק.

    השבמחק
  3. קודם כל אנחת רווחה שבסוף ההחלפה הגיעה ליעדה, ואין כמו ציפיה משתלמת...:-)
    כל כך מבינה אותך ביחס לפרפורי הבטן של ההחלפה הראשונה - (לי זה לא עבר גם בשניה ובשלישית), אבל מהר לצאת מזה - מקסים מקסים, מלא מחשבה, ומיוחד - כמו כל העבודות שלך שיש בהן משהו ממך, ואינן דומות לשום דבר אחר!
    קדימה, להחלפה הראשונה של העשור הזה!
    ובהזדמנות זאת - שיהיה לך אחלה עשור. ה"טעימה" ממך היתה קצרה מדי והשאירה טעם של עוד!
    נחיתה רכה בלונדון,
    נשיקות,
    יעל

    השבמחק
  4. מה זהו? את כבר בלונדון? קיויתי שניפגש...יקירה ההחלפה שלך משגעת ומושקעת. מתה על הרעיונות שלך והחומרים שאת משתמשת. ומה לעשות ליוצרות תמיד יש פרפרים בבטן כי תמיד אנחנו רוצות שיאהבו את מה שעשינו גם בהחלפה השלישית.חיבוק חם (קר אצלכם לא?)

    השבמחק
  5. איזה יופי! חמוד ממש...

    השבמחק
  6. החלפה מטריפה!:)
    תמיד כיף להחליף!:)

    השבמחק
  7. וואו כמה השקעה!!!
    זו אחת ההחלפות היפות שראיתי
    כל הכבוד!!!

    דרך אגב אני כנראה לא מספיק חדת עין וגם לא ממש מבינה בבדים ותפירה ואשמח לתקריב כדי להבין על מה דיברת לגבי הסיומת

    השבמחק
  8. יצא מהמם!!

    וברוכה האבה לעולם הממכר של ההחלפות!

    (אני על סף התקף לב בכל פעם מחדש ברגע שההחלפה שלי מגיעה לפתחו של סניף הדואר...)

    השבמחק
  9. תודה לכולכן יקירות על המילים החמות והמרגשות, כל תגובה ותגובה חיממה את ליבי בבית הקפוא מקור לונדוני אליו חזרתי לפני שעתיים.....אז נשיקות הרחק מכאן ותודה שוב על הכוח שאתן מעניקות לי להמשיך וליצור!!!!! זהר

    השבמחק
  10. מתי, מתי הספקת להעלות את הרשומה הזאת? זהו? את בלונדון? כי אני כבר מתגעגעת אחרי הביקור הקצרצר שהיה לנו.
    ההחלפה מקסימה ומושקעת כמו כל היצירות שלך, אני באופן אישי מאוד נהנית מכל פרטי האינפורמציה הקטנים שמעולם לא ידעתי.
    נשיקות

    השבמחק