יום שבת, 9 במאי 2009

נבואה שמגשימה את עצמה

האם אתם מאמינים במושג "נבואה שמגשימה את עצמה"? אני בעקרון שייכת לאלה שמאמינים בהיבט הפסיכולוגי של המושג. בקורסים לפיתוח מנהלים העברתי הרצאות וסדנאות למנהלים על "אפקט פיגמליון" הידוע גם כ"נבואה המגשימה את עצמה" וכמובן בזרם התודעתי המתפתח של פסיכולוגיה חיובית, ה"סוד" וקואצ'ינג זה נהיה מושג מאד פופולרי.
נכון שהקיצוניות הפאטית היא לעמוד מול המראה להגיד: "אני עשירה ויפה" מאה פעמים, כאשר בעצם השמנתי חמישה ק"ג, עם חצ'קון בסנטר, ילדים צורחים למטה וחוסר של כ- 1,000 פאונד בחודש לעומת מה שהייתי באמת רוצה לעשות.....אבל עדיין אני "עשירה ויפה" - לא?
בקיצור, למה אני מספרת לכם את כל זה? כי בשבועיים האחרון חוויתי פעמיים "נבואה המגשימה את עצמה" בפעם הראשונה זה היה בסופשבוע, טיילנו בחבל הארץ CORNWALL שהוא אחד מהיפים באנגליה (למרות שלא ראינו עוד את כולם...) - אגב למי שמעוניין הכנתי מסמך מרכז עם המלצות על האזור אז מוזמנים לשלוח לי אימייל או תגובה ואני אשמח להעביר. כמו כן, מצ"ב תמונות נבחרות מהטיול לאזור. טוב, אז חזרה לעיניינו, ביום האחרון לטיול טיילנו בשרידי טירת TINTAGEL מקום מטריף או כמו שהם אומרים: TOP OF THE WORLD. יערה קצת השתעממה, צוקים, ים, שרידי טירה, הגדולים יכולים לדמיין את כל זה חי בימי המלך ארתור, אבל יערה מתקשה, כדי להכניס בה התלהבות וענין יונתן כל הזמן אמר לה "בואי נמצא את הצ'ינצ'ילה" בואי נאכיל אותה, בואי נחפש את הבית שלה, ככה משכנו את יערה לאורך כל הטיול כשהיא באופן די מרשים מחפשת את הצ'ינצ'ילה, אבל מה? היא לא פריירית, דקה לפני שפנינו לצאת מו האתר היא פונה ליונתן ושואלת: "יונצ'י, אבל איפה הצ'ינצ'ילה?" יונתן נתפס במבוכתו ובא לענות לה מגמגם את האמת שבעצם.....ואז על סלע מולו נחה לה בובת פרווה אפורה שדומה להפליא לצ'ינצ'ילה, אמנם זה דביבון או רקון אבל מה זה משנה ההתלהבות וההפתעה היו כה גדולים עד שיונתן בעצמו לא האמין שהוא יצא צדיק!
ואז זה קרה לי פעם שניה.....הלכתי למרכז המיחזור ב- WATFORD ושאלתי את עצמי בדרך ברכב - מה מעניין יהיה שם הפעם, חשבתי לעצמי איזה נחמד אם פעם אני אמצא שם בובת מטריושקה כזאת חמודה שאני כל כך אוהבת.....הרי אנשים זורקים כל מיני דברים. כמובן שבחיטוט הראשוני לא מצאתי כזאת (אחרת הסיפור לא היה כזה מעניין....), אבל לקחתי שקית ארוזה עם המון דברי סדקית לתפירה של אשה כנראה זקנה שהפסיקה לתפור או אולי הפסיקה לחיות....או שניהם.....היו שם מחטים, כפתורים ובתוך הכל התחבאה גם בובת מטריושקה קטנה.....הנה התמונה:

אז תגידו לי למה לא חשבתי על מיליון פאונדס?

תגובה 1:

  1. לדעתי תתחילי לחשוב על דברים גדולים יותר
    בקצב הזה חבל על הזמן
    אני הייתי הולכת בכיוון של הלוטו

    השבמחק