יום ראשון, 18 באוקטובר 2009

Fun Sunday with Mum

אני, יום ראשון (אצלנו זה חופש באנגליה לא לשכוח), בעלי בישראל, 3 ילדים....נשמע כמו מתכון מבטיח ליום היסטרי, בלאגן, ריבים, צעקות, שעמום ו....תסכול.... אז זהו ש....לא! קמנו בבוקר והחלטתי לקחת את הילדים לשאוף קצת קולטורה בלונדון. מה יש? הם גרים באחת הערים המדהימות בעולם אז שיתרגלו לנצל את זה....
אחת לשנה באופן מסורתי עורכת המועצה ל-CRAFT (כן יש דבר כזה, הם יודעים פה להבחין בין CRAFT ל- ART ) תערוכה מדהימה הקרויה: Origin באמת תענוג צרוף של: תפירה, קרמיקה, הדפים, ליבוד, תכשיטים ועוד....השנה הם שמו במרכז את אומנות קליעת הסלים - BASKETRY.
התערוכה מציגה בחצר הפנימית של בנין עתיק מקסים בשם: Somerst House. התערוכה היתה באמת מרשימה למרות שאני מוכרחה לציין שהרבה מהבלוגריות היוצרות שאני עוקבת אחריהן, מוכשרות לא פחות מהחבר'ה שנבחרו להציג שם. יערה היתה ממש אטרקציה כי כמובן שחוץ מהאמא המשוגעת עם שלושה ילדים אף אחד לא הגיע למקום מלא תכשיטים וכלי קרמיקה עם ילדים, באיזהשהוא שלב נשמעה קרמיקה מתנפצת וכל כך שמחתי בליבי (במקום לרחם על האומן היוצר) שזאת לא יערה שהיתה צמודה לי לרגל וכירסמה עוגיה שאחת המציגות נתנה לה שם במתנה, כולם כרכרו סביבה והיא קיבלה מגזרות נייר קטנות בצורת חרקים מאיזה יפני, גלויות יפות ושאר חיוכים....בקצה התערוכה היה גן עדן - אזור שלם מלא מלא חומרים חינמיים בו היה אפשר ללמוד לקלוע סלים בטכניקות שונות. הילדים בילו שם שעתיים ביצירה וכך במחיר של כרטיס כנסיה של מבוגר בלבד הרווחתי בילוי משפחתי כמו שאני אוהבת - יצירה!!!!הילדים התחילו עם שיטת קליעה בסיסית של צמר על כוסות קפה חד פעמיות:
ויונתן התמחה ביצירת סלים בשיטת שתי וערב מעיתונים ישנים:
ואיתמר פשוט לא הניח למדריכים עד שהלכו להביא לו במבוק מרוכך במים ולימדו אותו לעשות את הכדור המדהים הזה (הוא ראה את זה בתצוגה והחליט שהוא עושה כזה!שימו לב אין שום דבק או חיבור אחר זה כדור שנוצר ככה בגלל האלסטיות וההתמדה שבשזירה, הלחץ מהקנים עצמם מייצר את הצורה....):
בקיצור מדהים, כמה מלאכות יד שהיו פעם רווחות בקרב אנשים והיום כבר לא קיימות כמעט, שזירת סלים.....
מצ"ב כמה איזכורים יפים מהתערוכה: אחת היוצרות שרציתי להתעכב יותר ליד הדוכן שלה אבל לא הצלחתי היא: ALIX SWAN אין לה ממש אתר זה מין בלוג כזה ב-MYSPACE אבל אפשר להתרשם, היא יוצרת כל מיני מיניאטורות, סיפורים קטנים. קניתי ממנה שלישיית סיכות דש שמציגות מספר מושגים מעליסה בארץ הפלאות.
והכלבים המקסימים האלו אצל יוצרת נחמדה: CATHERINE TOUGH TEXTILES

ואחת אחרת שעשתה תיקים וכפתורים מדליקים לפי הזמנה אפשר לבחור את הבד. ועוד אחת מקסימה ומוכשרת, LEILA ARZAGHI שגרמה לי לדמוע כי אחרי שהיא נתנה ליערה עוגיות (מלא...) היא סיפרה לי שהדמות שמוטבעת על העבודות המקסימות שלה, (תמונות עדינות וינטג'יות שמוטבעות בצורה מיוחדת על כל מיני דברים וגם על תיונים משומשים בצבעי ספיה טבעי בגלל התה.....)היא סבתא שלה שנפטרה לא מזמן וככה מצאנו את עצמנו שתינו עומדות ומושכות באף....ואלה שעשו לי חשק לחזור לקרמיקה למרות שהחלטתי השנה שלא וגם בעצם שרפתי את כל הכסף של שנת לימוד אחת על מכונת תפירה חדשה....
אחרי שיצאנו טיילנו ברחובות העיר היפה המתחילה להתקשט לקראת כריסטמס, כמובן שהלכנו לבקר את חנות הצעצועים הענקית והמגניבה: HAMLEYS והילדים קנו שפורפרות עם חומר כזה שעושה בלונים שאפשר לשחק איתם....נו מילא....
הלכנו לישון כולנו מרוצים ומחוייכים, נראה איך נעבור את המשך השבוע בלי אבא.

3 תגובות:

  1. so far - זו התחלה טובה לשבוע....

    מזדהה איתך מכיוון שבעלי גם נמצא די הרבה בנסיעות. אבל לצערי, בארץ לא כ"כ ניתן למצוא מקומות כאלה. באירופה יש הרבה שמראים את עבודות הכפיים של פעם וזה מקסים בעיניי.
    תחזיקי מעמד!!!!!
    מיכל (צפרדעונת)

    השבמחק
  2. א. איזה יום כיף, ואילו תוצרים יפים! אבל אני לא אתחיל לקטר על מה שאין בארץ...
    ב. משמח לשמוע שלונדון מתקשטת כבר לקראת XMASS, אני מגיעה לכמה ימים בחנוכה, יהיה קרררר אבל לפחות מקושט!
    ג. אני בוגרת שליחות אחת כילדה בלונדון, ואחת נוספת כאמא במצבך (אולי אפילו באותן נסיבות) - בבריסל אז אני מזדהה עם כל מילה שלך!

    השבמחק
  3. תודה על התגובות מיכל ויעל. אני אף פעם לא משווה לישראל...לכל מדינה את הקסם שלה, בית זה מושג אמורפי ו...כן יש לנו רק מדינה אחת ומקום אחד לישראלים לחיות בו, כך שהמצב שלנו זמני ביותר. מי שמגיע ללונדון מוזמן לפנות באימייל לקבלת המלצות ללונדון למתקדמים...

    השבמחק