יום שישי, 11 בדצמבר 2009

חמיד ומושה (יש לקרוא: CHMID WOO-MOOSHA)

חמיד ומושה...כותרת לא רעה לספר ילדים בנושא שלום בין ערבים ליהודים, חברות בין ילד ערבי (חמיד) וילד יהודי (מושה), לא לא משה....מושה (MOOSHA) תיכף תבינו למה....
כי זאת לא כותרת לספר ילדים!
למוטי אחי, לי ולמייקו הקטנה, הלוא היא אחותי, יש ביטוי כזה שלמדנו מאמא שלנו, שרק אלוהים יודע מאיפה היא הביאה את הביטוי הזה (אולי באמת אמא תסבירי לנו מאיפה המילים המוזרות האלה, כמו "תמזיג לי" ו"שוחר ברגליים")
כאשר רואים משהו חמוד בטירוף אומרים בקול מתחנחן ומסתלסל: "וואווו זה ממש חמידו - מושה" יענתו: זה חמוד מאד ובא למשמש.....משהו כזה....(לעיתים גם נאמר בציניות!!!!)
***יש עדכון בתחתית הרשומה הזאת למקור הביטוי הנ"ל שהגיע בכלל מאבא שלנו היקר!!!!
לפני כמה ימים בתגובה למשהו שפירסמתי בבלוג היא כתבה לי: חמידו מושה אבל בטעות ה-ו' של החמידו התחברה לה עם המושה ויצא: חמיד ומושה! באימייל תיקון שהיא כתבה לי היא אמרה: "זה יכול להיות זוג שמות מדליק לשני חתולים......"

מכיוון שאני בעידן החתולים (שנה שעברה אלו היו הארנבים של פרפרים) השנה זה חתולים....(עשיתי את זה לאתגר חנוכה ואת זה לירדן) ועכשיו אלו: חמיד ומושה....
אז קבלו אותם, חתול וחתולה (שיש לה שלוש אוזניים כי היא בעצם חתולה נסיכותית והאוזניים שלה הם גם סוג של כתר....) תואמים ביניהם, לאח ואחות, אלה - חברה של יערה שלנו בת 3 וגיל - התינוק המקסים שנולד לא מזמן וקיבל ממני קוביית בד ענקית ומקושטת אבל עכשיו כהשלמה למתנה מקבל גם את חמיד. (כך הוחלט ע"י הנסיכה יערה - חמיד זה הבן ומושה זאת הבת)
זאת היא מושה -


וזהו חמיד -
וכאן שניהם ביחד -


***במידה ומישהו מעוניין אני אעלה הדרכה איך לעשות אותם + גזרה.....(אבל רק אחרי ה- 4 בינואר.....אין לי זמן לנשום לפני)
**** עדכון שנוסף אחרי פרסום הרשומה - ממש ציטוט מדברי אמא שלי: ובכן חמידו מושה זה שם של שבט ברברי שגרים ליד מרקש {עד היום} שהם שבט שכולם מתמחים בלולינות!!זה אמיתי ולא אני הבאתי את המושג הזה אלא אבא בעקבות סרט דוקומנטרי שראינו אצלנו בטלויזיה פעם מזמן על הילדים בשבט הזה. שוחר ברגלים או בכל מקום אחר זה ביטוי של מני צידקיהו שאומץ אצלנו בבית משום מה! תמזיגי לי זה את ומאירה המצאתן!!

11 תגובות:

  1. כן! גזרה!
    אני מתה על החופש היצירתי שלך... הם מקסימיםםםםםםםם!

    השבמחק
  2. תודה יעל! גזרה תבוא בתחילת ינואר. (אולי לפני נראה....קודם היום הרשימה שלך!)
    שימו לב בתחתי הרשומה עדכון מעניין מאמא שלי!

    השבמחק
  3. ועל זה אומרים אצלנו: איזה מושמושים ! וגם חמודוש פושפוש....מתה על ההבעות שלהם.

    השבמחק
  4. כן לכל משפחה השפה הפנימית שלה וזה כל כך מגניב!!!!

    השבמחק
  5. חמיד ומושה מתוקים להפליא!!!

    השבמחק
  6. יצא ממש חמיד ומושה לתפארת! מתוקים ויפים להפליא.

    השבמחק
  7. ממש חמידומושה החמיד ו מושה האלו שלך!!
    ימאו מהממים ונסיכותיים - פשוט מותקים
    נשיקות
    יפעת, פלורידה

    השבמחק
  8. תודה תודה...נראה לי שעוד הרבה בתים יתחילו לאמץ את הביטוי הזה.....

    השבמחק
  9. החתולים מהממים והרסת אותי עם הסיפור של השמות והשבט ברברי, מה הסיכוי שזה יקרה? :-)

    השבמחק
  10. תודה זיקוקית, יש גם הרחבה שקיבלתי מאבא שלי באימייל ואני מתלבטת אם לפרסם אותה....זה ממש אמיתי ומעניין הסיפור של השבט הברברי הזה!!!!

    השבמחק
  11. לפי עניות דעתי המעטה בתפירה לגבי הפליז - ניראה לי שאו שאת צריכה לשנות באמת מתח חוט או לחילופין מחט מיוחדת כדברי סבתא המנוחה שיש בדים ש"בורחים" סתפירה כמו משי וכו והם צריכים מחט מיוחדת.
    אמא

    השבמחק