יום שבת, 12 בדצמבר 2009

סביבונים לחנוכה מ-CD ישנים

אני הכי אוהבת פעילויות שמשלבות מיחזור, אחרי שחקרתי את אתרי היצירה לילדים וראיתי שבכולם מככב ה- CD הישן (שלכולנו יש פשוט עשרות מהם שנזרקים סתם....), ראיתי את הרעיונות השונים ליצירת סביבון. מקור הרעיונות בא בעיקר מהאתר קסם היצירה - ששולח ניוזלטר עם רעיונות מצויינים לקראת כל חג ואני ממליצה לכם להרשם אליו (חינם),
אז עשיתי שילוב בין שני סוגים של הדרכות שראיתי שם ואלו הם הסביבונים שהכנתי עם כ- 10 ילדים היום, זה היה מהנה ומוצלח וגם קטנים (סביב גילאי 4) הצליחו עם קצת עזרה וגם גדולים יותר (סביב 12 נהנו....)
חומרים:
  • CD ישנים
  • חרוז עץ או פלסטיק או גולה
  • חתיכה מגליל קרטון לידית
  • דפים צבעוניים יפים
  • סטיקרים וקישוטים - לא חובה
  • אותיות נדבקות - לא חובה
  • אקדח דבק חם
  • מספריים
  • דבק פלסטי או נוזלי אחר

מה עושים?

  • מורחים על הדיסק בצדו הכתוב ומצוייר דבק
  • מניחים על גיליון נייר בצורה חסכונית בפינה על הצד הלבן של הנייר לא צד הדוגמא (תתפלאו אבל זה מדהים שאפילו ילדים בני 12 התבלבלו - דרך זה אפשר ללמד פעולות ותכנון....)
  • גוזרים מסביב לעיגול הדיסק את הנייר
  • מקשטים איך שרוצים
  • מקשטים את הידית בנייר ומדבקות
  • עם דבק חם מדביקים במרכז בצד אחד את החרוז או גולה ובצד השני את הידית (פעולה למבוגר)
  • וזהו......מסובבים.....חג חנוכה שמח!

8 תגובות:

  1. היי
    הילד בדיוק חזר מהגן עם סביבון כזה. אבל שלכם יותר יפים ומושקעים!

    השבמחק
  2. רעיון נחמד,רק לא הבנתי את תהליך העבודה עם הגולה והגליל יותר גדול מהחור של הדיסק,מה הקוקוד של הסביבון? על מה הוא מסתובב?

    השבמחק
  3. מקסימים. איזה רעיון יפה לעשות עם ילדים.
    אולי אני אביא כמה לעולם :-) (ילדים).

    השבמחק
  4. מקסים, אולי אעשה עם דניאלה שלי.
    חג שמח
    ג'ודי

    השבמחק
  5. תודה לכולן. ג'ודי - תעשי עם שניאלה היא נורא תאהב את זה. הגר - אל תמהרי עם ילדים מה רק בבלוג שלי זה נראה פסטורלי היצירה איתם....תהני מהחיים לפני! רינת - אז ככה אולי לא הסברתי כראוי - לדיסק שני צדדים, תתעלמי מהחור כי ברגע שיכוסה בנייר זה כבר לא חור....פשוט צד אחד להדביק ידית ובצד השני של הדיסק באופן בדיוק מקביל מלמטה לידית (לא רואים בצילום שלי כי זה מלמטה) להדביק חורוז או גולה במרכז, בעצם לשים דבק חם איפה שרואים את נייר הקישוט מכסה את החור ושם לשים את הגולה או חרוז, אם עדיין לא ברור תשלחי לי אימייל ואני אצלם לך צד שני של הסביבון. בהצלחה

    השבמחק
  6. מקסימים!!!
    כמה יצירתי אצלך... :)
    ד"ש מלונדון - בינתיים כיף! רק שחיבור האינטרנט מאוד מוגבל בדקות אז אני לא מתחילה לפרט... ;-)
    תודות!

    השבמחק
  7. תודה יקירה! ומשוגעת שאת בכלל פותחת פוסטים שלי בבילוי שכזה!!!!

    השבמחק