יום חמישי, 30 ביולי 2009

ראקו - כן זו מילה ביפנית....


RAKU זאת שיטת שריפה יפנית מאד מיוחדת באופן מסורתי. בתמונה למעלה אתם יכולים לראות צילום מאד מקרוב של הסדקים שנוצרים בשיטת שריפה זו וכל כך מייחדים את השיטה בשל כך.

בפוסט הזה - התקלתי אתכם בחידה "מה היה בתמונה?", קיבלתי תגובות שונות, גם בעל פה וגם בבלוג. לצערי אף אחד לא "עלה" על העובדה שפשוט מדובר בצילום מקרוב של כלי קרמיקה שנשרף בשיטת הראקו היפנית ו....התחברה לו תחרה.....תודו שזה היה קל (סתם אני צוחקת).

אני מסיימת שנה שניה בסטודיו מקסים לקרמיקה, משיקולי תקציב והתמקדות בתפירה (וגם קצת צפוף בארונות מטבח, למרות שאני נדיבה ומחלקת הרבה מתנות....) החלטתי לעשות הפסקה, נראה אם ממש ידגדג לי יוקצה התקציב כדי לחזור.

אז בסוף השנה מוקדש הסמסטר האחרון ליצירות בחימר ראקו, צביעה בגלייזינג ראקו ושריפה מיוחדת....הכלים יוצאים יפה באופן מיוחד, החסרון המרכזי שלהם שהם אינם מכילים מים וגם לא טובים למדיח כלים, כלומר: הם לדקורציה או שימוש סביר בחומר יבש....אבל הטכניקה יפה, וזאת יצירה אמיתית כי התוצאה מאד לא צפויה.

הנה כמה מהיצירות ומתהליך היצירה. כך נראה תנור השרפה בחצר ויצירות בתוך התנור עצמו (החום מגיע לטמפרטורה מאד מאד גבוהה):





כך נראים הכלים לאחר גלייזינג ממתינים להכנס לתנור לשרפה אחרונה:

חברתי היקרה ניבה קיבלה מתנה ליומולדת ינשוף עגול וביצתי, מצ"ב תמונות שלו לפני השריפה, במהלכה, ואחריה....















זוהי ואזה מאד מיוחדת בעיני שעבדתי עליה קשה, היא משלבת טכניקה של חיבור יריעות חימר עם דגים בולטים שנעשו בתבניות קטנות וחוברו. הרבה פעמים אני נשאלת כמה זמן זה לוקח, לי הואזה הזו לקחה כחודשיים (כל התהליך, מהרעיון ועד התוצר הסופי, בהנחה של עבודה רק פעם בשבוע על הכלי):












2 תגובות:

  1. :-)
    מקסים...עבדתם רק בראקו? שאלה רטורית - עוד נדון בזה :-)
    הכלי עם הדגים - הורססס!

    השבמחק
  2. ראיתי בעבר כלי קרמיקה עם סדקים לכל אורכם. אני חושב שזה טאץ' יפה מאד ואני מסכי לחלוטין עם יעל, הכלי עם הדגים יפיפה!

    השבמחק