יום ראשון, 28 בפברואר 2010

החלפת מטבח.....

אחחחחחחחחח כמה נהניתי להכין את ההחלפה הזאת. אמנם "שברתי את הראש" הרבה עד שנחתה המוזה עלי......אבל פתאום הגיע ה"פוף" וידעתי בדיוק מה אני רוצה להכין!
הגרלתי את "פשוט הגר", שהיא קוראת נאמנה נאמנה וותיקה בבלוג שלי, תמיד מגיבה פעילה ואכפתית, אין לי מושג איך הגר הגיעה לקרוא אותי אבל מעט אחרי שהיא החלה להגיב אצלי היא פתחה בלוג משלה, הבלוג כמו היצירות שלה הולך ומשתבח עם הזמן והגר הפכה להיות "חברה לעט" מאד משמעותית וכיפיית! לכן מאד שמחתי שהגרלתי אותך!!!!

לא הייתי צריכה לחקור הרבה כדי לדעת שהגר נשואה לאוראל והם מגדלים ביחד את החתולה היפה בל.

הנושא "מטבח" לקח אותי למקומות רומנטיים (משום מה...).אולי כי אני רק יכולה לפנטז איזה כיף לאוראל והגר שיש להם את כל הפנאי שבעולם להנות מהזוגיות "לפני" עידן הילדים.....ושלא יהיה לכם אשליות -אני לא מה"עמותה למניעת ילודה", פשוט קשים הם חיי ההורות....והגר, שלא תעיזי לקחת אותי ברצינות אני מבטיחה לתפור לך מתנה מעשה ידיי גם כשתלדי!!!!

אז מה הכנתי?

שני פלייסמאטים ולא -פלייסמנטים כמו שאמרתי בעבר ותוקנתי באדיבות ע"י רותי, (תחתיות לאוכל אישיות בעברית), מבד כותנה מאה אחוז בצבע ג'ינס דהוי....עם תחתית מבד של לורה אשלי....בכל תחתית כיס קטן לסכו"מ, אני שמתי כף ושני צ'ופסטיקס שקניתי בחנות יפנית....אני מקוה שאוראל והגר חובבי נודלס סושי וכאלה....בדיוק כמונו (קיבלתי ממנה הרגע דיווח שהם חובבים מאד....)
גולת הכותרת בעיני אלו הן האותיות הראשונות של כל שם שלהם (O לאוראל ו- H להגר) על כיס התחתית. אתן רואות? אני משתמשת ב- 249 התפרים שיש לי במכונת התפירה שלי.....
ובודאי שבל לא הוזנחה, גם היא קיבלה פלייסמאט קטן לחתולים....עם שמה ועם הטבעות של חותמות על בד (הדיו עמיד בכביסה הגר....)של חתול ושל עצם של דג.....יאמי....מיאו מיאו! (החתולה שבצילום באדיבות יונתן שנתן לי לצלם את החתולה הוובקינזית שלו.....)בנוסף, פחית ריקה של רסק עגבניות נוקתה וטופלה בבד, תפירת שאריות והטבעה הפכה אותה לכלי אחסון קטן....אפשר גם לשתול קצת נענע או בזיליקום.....מי אמר מיחזור?!

אני יודעת שהגר מאד מאד רוצה ללמוד קרושה אז לא עמדתי בפיתוי להכין לה זריקת עידוד בדמות מטלית לשטיפת הכלים ממאה אחוז כותנה סרוגה בקרושה (כן כן הגר אני יודעת שבטח לא תרצי להשתמש בה כדי לא לקלקל אבל לזה היא נועדה, לא לקישוט....)
וממש לסיום, חשבתי על פיקניק רומנטי בחוף הים.....לזוג!!!! אז איך יקחו אוראל והגר את השמיכה או את האוכל והשתיה? צורף להכל סל תפור ממגבת מטבח מאה אחוז כותנה עם הדפסים משגעים של כלי מטבח כמו גלגלת חיתוך, מקצף ותרווד....

אז כל שנותר לי כעת זה לקוות שהגר ואוראל יהנו מהמתנה ולחכות שתגיע אלי ההחלפה שלי.....(קיבלתי דיווח מהארץ שהם מאד מאד אהבו - איזה כיף לי!!!!)

יום שבת, 27 בפברואר 2010

הצצה לפורים שלנו....

קודם כל סליחה אם מישהו מיכם קיבל רשומה מוזרה עם שגיאות כתיב ולא ערוכה אליו לאימייל או לרידר.
פה הזמן לגלות שאת מרבית הרשומות שלי אני מכינה בשלבים.
זורקת רעיונות על טיוטות ואז בבוא הזמן ממלאה בתמונות, עורכת את הטקסט ומתזמנת מתי אני רוצה שיתפרסמו ויופצו אליכם. כן ממש מיני מערכת עיתון של בנאדם אחד.....
לא יודעת מה קרה ומה נלחץ אבל לפני מספר דקות היתה לי תקלה טכנית קטנה....הרשומה בוטלה אבל אולי מי שקורא את הבלוג שלי באימייל שלו ולא בתוך הבלוג כמו שמומלץ לעשות אז זה התחרבש לו....וכאן המקום לשלוח קריאה נרגשת לציבור קוראיי הנאמן - אנא מכם לא להתעצל, אם אתם קוראים באימייל או בטלפון הסלולרי אתם מאבדים את כל האפקט העיצובי והאומנותי שיש לבלוג הזה, פשוט לחיצה קטנה ויפתח להם הכל דרך הבלוג עצמו כמו כל אתר אינטרנט אחר, ולא בגוף האימייל או הטלפון (ששם בדרך כלל גם הכל הפוך ולא כתוב בסדר הגיוני בגלל העברית - אנגלית....)
עד כאן מנהלות....

ועכשיו בגלל שממש לא התאפקתי אני שולחת לכם "הצצה" לפורים שלנו....את הפורים נסיים לחגוג רק ביום שני במסיבה שיש פה לצופים הישראליים, יערה אמנם התחפשה כבר ביום שישי לגן אבל את הפוסט המלא עם תמונות המחופשים אעלה רק ביום שלישי.....אז בינתיים אאתגר אתכם בחידה:
הרעיון המקורי היה שיערה תתחפש לתותית (והכל הכל על זה בפוסט הבא אני מבטיחה...כולל קרדיטים הסברים ומקורות ההשראה) שבועות ישבתי והכנתי ביד תות תות....יש כאן רק הצצה קטנה.....

והחידה - (נא לענות בתגובות) "האם יערה התחפשה לתותית או שמא איכזבה את אמה המשקיענית והתחפשה לספיידרמן עם כובע של כבאי???" (מי שיודע את התשובה כי ראה אותה ביום שישי מנוע מלהגיב הפעם)....

ולסיום, לא השקעתי השנה המון במשלוחי מנות מיוחדים. ולא אפיתי אוזני המן, אבל משלוח מנות אחד כן תפור כמובן, לא לא אוזני המן מלבד או אמיגורמי (שזה רעיון מגניב בפני עצמו שמייקו הקטנה שלחה לי בסמס)....אלא הכלי שהמשלוח מאוחסן בו הגיע מההדרכה המצויינת הזאת
חג פורים שמח!

יום חמישי, 25 בפברואר 2010

מי יודע מה זה LUTHIER?

אבא שלי הוא אמן.....אמן רב תחומי, כנראה שהרבה מכשרונות היצירה במשפחה ירשנו ממנו, (למרות שאני כל הזמן חוזרת ואומרת, גם לאמא יש הרבה כשרונות ובודאות את היכולת והאהבה לבישול ולקריאה קיבלתי ממנה יחד עם עוד הרבה דברים אחרים, ועל כך ברשומה אחרת שתוקדש לאמא....).....בשנים האחרונות אבא שלי עשה את המעשה החכם ביותר שאדם יחסית צעיר יכול לעשות - לצאת לפנסיה הרבה לפני הגיל שאחרים עושים זאת....., אבא שלי הוא הרבה דברים, בראש ובראשונה הוא אבא שלי וזה הכי חשוב, והוא גם סבא מדהים, אבל הוא גם צייר בחסד, מתקן כל דבר, יודע לשפצר זבל ככה שיתפוס ממש מעט מקום, דג דגים גם במקומות בלתי אפשריים, מחשב חישובים מסובכים בראש ומדבר מיליון שפות.....

בנוסף, אבא שלי הוא LUTHIER ובשנים האחרונות הוא בונה גיטרות ועוד כל מיני כלי נגינה מיוחדים.

זאת גיטרה חשמלית שהוא בנה לאח שלו מתנה:

וזו גיטרה שנבנתה לאח שלי במתנה בחודש ינואר האחרון:




אבל לא רק את הגיטרות, אבא שלי ייצר לעצמו במחסן קטנטן ביותר, בית מלאכה שלם לייצור גיטרות כולל מספר כלים מעניינים לכיפוף העץ ויצירת צורת הקימורים של הגיטרה.....

שוב אתן לתמונות לדבר בעד עצמן.....



וכרגע הוא עובד על פרוייקט סודי.....מבטיחה לשתף כשזה יצא לפועל.

אז אבא, פוסט זה מוקדש לך באהבה ותודה על כל הסיוע שאתה מגיש לנו בתקופה האחרונה ובכלל.

יום שלישי, 23 בפברואר 2010

שבת בבוקר יום יפה....ועוד כל מיניאים....

שבת בבוקר, יום יפה, או שלא....פה בלונדון רוב השבתות בבוקר אינן יום יפה.
ועל כן יערה "עולה לכולנו על העצבים" (מסכנה כלואה בבית.....). באחת השבתות האחרונות ישבנו אני והיא לבחור בדים ולתפור לה סוף סוף תיק - משטח - משחק כמו שהכנתי בעבר כאן והבטחתי לה ולא קיימתי עד כה.....
את הקרדיט לרעיון וההדרכות יש לתת ל: כאן, כאן וכאןבמשחק שלנו השמש זורחת ומחייכת כל הזמן.....
ככה התיק סגור (הצד החיצוני, שארית בד של לורה אשלי.....)
יד קטנה ומתוקה מסדרת את הגג של הבית שבתוכו "כלואים" כל החיות והעצים (אולי באנלוגיה הפנימית שלה בתת מודע זה מה שהיא מרגישה בימי שבת העגומי מזג אויר האלה.....יאללה...מספיק עם הפסיכולוגיה בגרוש......)
בתמונה הבאה נא להתעלם מהבלאגן של הנעליים והמעילים הזרוקים מסביב זהו מצב קיומי אצלנו עם שלושה ילדים.....
ובהחלפת הקלפים שנערכה באחת הקומונות, שלחתי לא מזמן לשיר בנוביץ את משחק הזכרון - I LOVE LONDON (כן, למרות שהשבתות אינן יום יפה אנחנו אוהבים את לונדון), למי שרוצה תזכורת - מוזמנת כאן. ומה קיבלתי אני? מיעל יניב המוכשרת, יוצרת רב תחומית, ששווה לחפור בבלוג המקסים והשופע שלה. קיבלתי:
שני ספלים עם ציור ביד עם צבעי פורצלן של מלך ומלכה עם האותיות Y
מגנטים עם סמלי הקלפים מפורצלן קר - פעם ראשונה שאני שומעת על החומר הזה....
וכרטיס משגע בשילוב של קלף אמיתי, לבד וחבל דק. הכל הגיע שלם ישירות הבייתה בלי בעיה ללונדון:עוד על ההחלפה ואיך יעל עשתה את הכל אפשר לקרוא כאן בבלוג שלה.
ולסיום, מאד התלהבתי בתקופה האחרונה מתפירת כרטיסי הברכה (כמו אלה שכאן).....אז החלטתי לעשות עוד כל מיני ניסיונות בקולקציה נוספת......
יש לי עכשיו מלאי מאד יפה, אז מי שגרה בלונדון או אנגליה ורוצה לקנות כאלה בהחלט מוזמנת, אני מוכרת אותם גם כבודדים וגם כחבילה של חמישה במחיר של ארבעה. ניתן לבוא לראות מה יש וגם לשלוח לי אימייל אני אשריין בצד ואשלח מחיר.
***רק להזכיר - חוץ מבסיסי הכרטיסים שעשויים מקארדסטוק באיכות טובה, כל הניירות בהם אני משתמשת לכרטיסים הם ניירות שמוחזרו מפרסומות וחוברות שונות או עטיפות מתנה שונות....
כמה תמונות להדגמת הכרטיסים החדשים:
למשל הכרטיס הזה שאני מאד אוהבת כי הלבבות תלויים כמו שרשרת ורק שני העליונים מחוברים
עוד שרשרת לבבות מחוברת חלקית על תחרה שחורהדמויי מפה עתיקה
עליז עדין ואביבי (חבל שהתמונות לא מצליחות להעביר כמה הנייר יפה)

עוד תחרה
וכמה פרטים יותר מקרוב
ותגיות לצירוף על מתנה:
ומי שרוצה לראות את כל הכרטיסים החדשים מוזמן להכנס כאן.
קשת, האם שמת לב שמאז החלפת הקלפים אני מרבה להשתמש במוטיב הזה? אז תודה לך שחשפת אותי לאימג' המגניב הזה של קלפים.....
אני שלחתי בימים האחרונים את חבילת החלפת המטבח שלי....איננני מגלה למי וכוססת בינתיים ציפורניים שיגיע כבר מלונדון לישראל.

יום חמישי, 18 בפברואר 2010

פרפרים לבבות ונייר של פרסומות....

כבר סיפרתי לכם בעבר שאני לא מגדירה את עצמי כעוסקת בנייר ועוקבת בהנאה אחרי רבות מהיוצרות המוכשרות שהכרתי פה ברשת....אבל זה נראה לי שהמצב כבר די השתנה וזה לא כל כך נכון להגיד על עצמי.....כי קודם כל התחלתי משם בעבר הרחוק....וגם היום אני מוצאת עצמי יותר ויותר יוצרת בנייר. אבל כמעט תמיד זה ישולב בתפירה או בבד, כפתורים סרטים ותחרה, מה לעשות הטקסטיל הוא עולמי!

אז יום בהיר אחד בזמן שדיברתי בטלפון, שיחקתי עם הפאנצים שלי ועם מלא דפי פרסומות, ברושורים שהיו לי על השולחן....מתחת ידי נשרו להם לבבות ופרפרים משגעים וחמודים בדפים לא קונבנציונאליים, מה ששימח אותי כי זה הרבה יותר ידידותי לסביבה למחזר ככה!

ואז נחה לה המוזה (כשזה בכלל לא ברשימת הפרוייקטים המתוכננים והרשומים בפנקס....)

ועם מכונת התפירה התחלתי ל"זרוק" לבבות, פרפרים בשכבות, קלפים, נייר דמוי סרט מדידה מצד אחד ומצדו השני משפט יפה וחכם שאומר:

Life is not measured by the number of breaths we take,


....but by the number of moments that take our breath away


וככה בעצם נוצרה לה ה"קולקציה" הזאת.....
מכיון שהמצלמה רק חזרה מתיקון משהו השתבש לגמרי בהגדרות וחלק מתמונות הכרטיסים לא נפתחות רגיל להעלאה לבלוג אלא רק לצפייה דרך פיקסה. אז מי שמעוניין לראות עוד קצת מוזמן ללחוץ כאן.

וזה הכרטיס האהוב עליי ביותר. למה? כי זה נראה כאילו הפרפרים "ברחו" מהשבי שלהם, וכשהם יצאו מהשבי אל החופש הם הפכו לצבעוניים.....אני בטוחה שהרבה מחבריי וחברותיי ונשואות החלפותיי וממשפחתי יזכו בקרוב לכרטיס כזה כי עכשיו יש לי מלאי לכל מטרה!!! איזה כיף!!!!

ולסיום, חולצה נוספת מבית היוצר של יונתן....זאת בסגול שהבטחתי לכם. הוא הלך על מוטיב הקרוקודיל, הכל התחיל מאפליקציה קטנה של דג שהוא לקח מ- COTTON TIME (החדש שהגיע אלי פעם ראשונה!)
יונתן השתמש בריצרצ כאילו זה פה של קרוקודיל אוכל דג (משחק של ריצרצ פתוח וסגור....)
שתהיה שבת שלום וסופ"ש נעים ורגוע!

יום ראשון, 14 בפברואר 2010

שדרוגים....

המילה שדרוגים היתה מוכרת לי פעם רק מהעולם הסלולרי, אבל כעת כשיצירה רבה אופפת את עולמי היא מקבלת משמעות חדשה....בפוסט הזה שני שדרוגים.
הראשון - לבקשות הקוראים בהמשך לפוסט הקודם:
מתכון עוגיות השקדים שנאפו ליום האהבה, למה שדרוג? כי במקור הן עוגיות עגולות מבצק פריך עם שקדים, ועם שני חותכני לב פשוטים (גדול וקטן) הם שודרגו לעוגיות ריבה.....המתכון של נייג'לה לוסון האלוהית (תלחצו תלחצו שווה לקפוץ לביקור באתר שלה....פה באנגליה היא חצי אלוהים, חוץ כמובן מהשף הערום והשף הבוגד....)
אז מה צריך?
175 חמאה רכה
200 גרם סוכר חום רך
2 ביצים
רבע כפית תמצית שקדים
350 גרם קמח לבן
50 גרם שקדים טחונים
1 כפית אבקת אפייה
חצי כפית מלח
ריבת תות ללא חתיכות פרי
אבקת סוכר לקישוט
חותכני עוגיות (אני השתמשתי בלב גדול ולב קטן)
איך?
מחממים מראש ל- 180 מעלות
מערבבים סוכר וחמאה, מוסיפים ביצים ותמצית שקדים, מוסיפים את כל היבשים.
מחלקים לשני כדורים ושמים במקרר לשעה.
קורצים בחותכן מהעיגול הראשון עוגיות לב גדולות, אופים 12 דקות עד שמזהיב, הן מתקשות בחוץ לא מיד!
קורצים מהעיגול השני לבבות גדולים ובתוכם קורצים עם החותכן הקטן לב קטן, אופים, מקררים.
מרכיבים סנדויצים של עוגיה ללא חור, כפית ריבה, עוגיה עם חור - אבקת סוכר לקישוט.
יאמי יאמי.....מתחסל במהירות!!!
ולשדרוג השני....יונתן בני בכורי המוכשר והמהולל, הוזכר פה רבות, ועד שיהיה לו בלוג משלו (זה לא רחוק היום, רק שזה יהיה באנגלית כי רחמנא ליצלן לכתוב עברית הוא כמעט ושכח....) אני מארחת אותו ואת ההברקות שלו מעת לעת בבלוג הזה....
אז היום טיילנו בקאמדן בשוק...סתם ככה יום אפור אחרי הצהריים, היו לנו כמה "סידורים" כמו תחפושות לפורים (אח.... אילו חנויות תחפושות מגניבות יש בקאמדן....) וגם לבנים היה כסף דמי כיס מסבא ש"בער להם יותר מידי זמן בכיס"....
אז יונתן מצא (לא ברור איך הילד הזה "נופל" תמיד על מציאות מגניבות) דוכן של איזו יפנית שיש לה טי שירטס מגניבים הכל עבודת יד....(ככה היא אומרת...בטח איזה ילד מסכן בסין יושב ותופר ביד), יונתן קנה טי שירט מגניבה ששודרגה עם רוכסנים ואפליקציות והדפסים ממש יפים....COOL אומרים החבר'ה פה.... (איך מכבסים את הדבר הזה אין לי מושג...)
לא להיבהל, השיער זו הפאה שהוא קנה לכבוד פורים....
ומה עשה הילד מיד בבית?
לקח טי שירט פשוטה ירוקה משלו....פלש לחדר היצירה שלי, פתח מכונת תפירה ו....תוך שעה וחצי (עם קצת הכוונה שלי) הייתה לו טי שירט משלו - יותר יפה!!!!
ואיך אפשר בלי החותמת שלו ממקופלת מאחורה?
הבאה בתור , סגולה עם שרוול ארוך, כבר מחכה למחר בבוקר.....

יום שישי, 12 בפברואר 2010

Want to be my Valentine?

כבר כתבתי פה בעבר על כך שהמגורים בארץ זרה משפיעים ביותר, גם בלי שממש מתכוונים לכך מראש....
יש פה עונתיות יפה ורצינית סביב חגים למיניהם ועונות השנה. אז עכשיו הכל סביב הוולנטיין (שלא נדבר עליו כצורר יהודים מפורסם), אלא פשוט על כל ה"באז" המטורף שיש סביב האהבה הלבבות והמתיקות שמביא החג הזה עמו. ואיך אצלנו הבית הושפע מזה?
ראשית אפינו עוגיות בצורת לבבות, הבצק שלהם עם שקדים שזה ממש אהוב עלי, כי זה קצת מרציפני כזה.... עם מילוי ריבת תות....יאמי, חוסלו פה במהירות.....
שנית, נסרגו מלא מלא לבבות קרושה לפי ההדרכה הזאת....בהתחלה לא הבנתי איך בכלל להסתכל על זה אבל פתאום תחת הידיים נוצרו לבבות בגדלים שונים....תיכף תראו אותם משולבים בתמונות למטה.....
ותראו איזה קטע, בלב שעשוי מקרושה סורגים בעיקר בחצאי עמודים כפולים = HALF DOUBLE CROCHET שהקיצור שלהם בהוראות הקרושה הוא: HDC ותראו מה ראיתי יום אחד בטיול בכפור האנגלי באחד הכפרים....מישהו כתב את זה על הפחים שלו....אני משוכנעת שקרושה לא היתה כוונתנו המקורית!חלק מהלבבות נשלחו לארה"ב לגיסתי, וחלקם בתוך חבילה קטנה של אהבה עם עוד הפתעות ארוזות כחבילות קטנות לאחותי:

ופה כקישוט לחבילה למישהי מאד מיוחדת:

כשבתוך החבילה נחה לה הקיפודה השובבה הזאת מאיצטרובל ודאס....איזה כיף זה לשלב בין דברים מהטבע ליצירות אומנות. ההדרכה לקיפוד מכאן (באדיבות פרפרים)בצירוף כרטיס שכמעט כולו מניירות וניילון ממוחזרים מחבילת עוגיות קוראניות:

ולארוחת ערב עם חברים, תפרתי 16 עוגיות מזל סיניות לפי ההדרכה הזאת, הוספתי בפנים כיס קטן בו התחבאו שתי סוכריות לבבות טעימות עם כיתוב חמוד, הפתק היה מקושט בלב מפונצאץ שנחתך מנייר של ברושור פרסומת, המשפטים היו משפטי אהבה מפגרים על זוגיות ורק משפט אחד היה: "אתה הזוכה",מי שהגריל עוגיית מזל זאת, קיבל מתנה חבילת קלפי משחק עם שאלות על בן/בת הזוג....לראות כמה מכירים אחד את השניה.

*צולם בסלולרי באותו הערב...... אז סליחה על האיכות.....
והיום בערב, חגגנו ארוחת יום שישי משולבת לונלנטיין וליומולדת של מיקי חברנו וגונן בן זוגי, זאת העוגה שהוכנה להם, הקישוטים עליה הם ממרציפן שאני צבעתי....היה יאמי. מזל טוב. ו- שיהיה לכם חג אהבה שמח!!!!